Tullspeditörer till Logent, Hån/Örje



Tullspeditörer till Logent, Hån/Örje



Om tjänsten
Logent expanderar och söker nu tullspeditörer till verksamheten i Hån/Örje. Har du tidigare erfarenhet av arbete med med norsk och svensk tullspedition eller skulle du vilja utvecklas inom området?
Vi söker både erfarna och någon utan tidigare erfarenhet av rollen som tullspeditör, det viktiga för oss är att du är strukturerad, bra på administration och gillar kundkontakt!

Logent är ett Logistik- och Bemanningsföretag med verksamhet i Norge och Sverige och sysselsätter totalt 3000 personer. Logents tullverksamhet finns idag i Göteborg, Halden och från mars 2019 har vi även en ny tullverksamhet i Hån, ytterligare nyetableringar pågår som räknas bli klara i slutet av 2019. Logents tullverksamhet är ett oberoende tullombud med specialisering inom alla operativa tullprocedurer och konsultering för djupare utredningar. Tillsammans med övriga affärsområden inom Logent erbjuder vi helhetslösningar för våra kunder och ser kontinuerlig utveckling som en förutsättning för en bra och långsiktig kundrelation.

I ditt arbete som tullspeditör kommer du att ingå i ett team som arbetar med att administrera tullprocesser gällande import och export till/från EU. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ombesörja tulldeklarationer, transiteringar och godsregistreringar. Logent använder tullsystemet Emma.

Arbetsuppgifter:
• Att förse Logents kunder med tulldeklarationer
• Kontakt med Tullverket
• Viss kundkontakt
• Kontakt med chaufförer
• Arbete med tillstånd, compliance etc.


Din profil
Vi söker både dig som har tidigare erfarenhet från branschen med kunskap om norsk och svensk tullagstiftning och dig som har ett intresse för rollen och vill utvecklas inom tulladministration. Som tullspeditör kommer du ha hjälp av din positiva inställning och vilja att lära dig nya saker, arbetet är både intressant och spännande och du får en roll med varierande arbetsuppgifter.

Du kommer ha användning av din servicekänsla då du möter kunder och hjälper dem att lösa problem på ett effektivt, noggrant och trevligt sätt. Vi ser vidare att du är en person som gillar att ta stort eget ansvar för arbetet och gärna bidrar till förbättringar av rutiner och processer, du är självgående samtidigt som du är en lagspelare och bra på att samarbeta med andra. Vidare har du goda kunskaper i engelska samt datavana, det är meriterande och du har erfarenhet av arbete i något tullsystem eller affärssystem.

Intresserad av tjänsten?
Ta den unika chansen och sök ditt nästa jobb hos oss på Logent, vi erbjuder dig duktiga medarbetare och möjlighet att lära dig mer om logistik! Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev snarast då intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta kontorschef Andreas Carlsson, tel. 070-781 63 19 eller mail andreas.carlsson@logent.se. Alternativt rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth, tel. 070-722 77 59 eller mail marie-louise.baath@logent.se

Välkommen med din ansökan!



ORT

Arvika


OMFATTNING

Tillsvidareanställning


ANTAL TJÄNSTER

1


PUBLICERAT

2019-06-03


SISTA ANSÖKNINGSDAG

2019-07-07


UPPDRAGSANSVARIG

Marie-Louise Bååth


Ansök här

Filtyper som är godkända: doc, docx, dotx, dot, rtf, txt och pdf
CV*

Personligt brev*

Liknande tjänster