Kundservicechef till Berendsen, Torup



Kundservicechef till Berendsen, Torup



Om tjänsten
Till rollen som kundservicechef hos Berendsen söker vi nu en driven och självgående person som vill vara med och bidra till företagets fortsatta tillväxt och utveckling. Som kundservicechef är du den som leder arbetet inom, både vad gäller att säkerställa den dagliga driften och planeringen framåt samt personalansvar. Tjänsten är i huvudsak på taktisk nivå men med inslag av både strategiskt och operativt arbete.

Som kundservicechef på Berendsen har du övergripande personal-, försäljnings- och kundansvar. Till teamet hör både tjänstemän som arbetar med försäljning och service. Din främsta uppgift blir att leda och stödja dessa personer i deras dagliga arbete. Du kommer även att sitta med i företagets ledningsgrupp.
Du kommer att ansvara för drift och planering av kundservice och säljorganisationen. Som kundservicechef har man det övergripande ansvaret med fokusområde på hantering av försäljningsprognoser, servicenivåer och orderplanering/-beräkning. Du kommer att rapportera och arbeta dagligen i Lime CRM system samt Excel, tjänsten innebär en stor del administrativt arbete.

Du kommer även att ansvara för det löpande arbetet med uppföljning av budget, nyckeltal, personalfrågor, systematiskt arbetsmiljöarbete och ständiga förbättringar inom både den egna organisationen och företaget som helhet. Det förekommer 1-2 tjänsteresor i veckan som kundservicechef.


Om kunden
Berendsen levererar komplett hyr- och tvättservice av textilier till alla olika typer av verksamheter. Vi erbjuder allt från arbetskläder till kockkläder, torkdukar, entrémattor, moppar, bädd- och badlinnen samt hygienutrustning till offentliga toaletter. I våra sex affärsområden – Cleanroom, Hospitality, Healthcare, Workwear, Mats och Washroom – arbetar vi med tusentals organisationer och verksamheter i hela Europa, vilka i sin tur arbetar för att göra allas vår vardag enklare.


Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2017 omsatte Logent ca 1,3 miljarder SEK.
Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!
Läs mer på www.logent.se

Vem är du?
Vi tror att du har minst 5 års erfarenhet från liknande roller och/eller arbetsuppgifter. Du tycker om att leda och är bra på att kommunicera samt att bygga relationer och förtroende.
Du har strategisk höjd men också vana och erfarenhet av att operativt ta tag i saker själv, hands on, för att driva utveckling och få uppgifter gjorda. Vidare är du strukturerad, prestigelös och positiv med förmåga att entusiasmera din omgivning. Som kundservicechef är du social, kommunikativ och teamorienterad som leder gruppen mot uppsatta mål. Vi ser att du har en gymnasieutbildning, meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ledarskap, försäljning eller service.



Intresserad av tjänsten?
Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev och du ansöker via annonsen senast den 3 maj, intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Alexandra Borup på Logent,

Välkommen med din ansökan!

ORT

Hylte


OMFATTNING

Tillsvidareanställning


ANTAL TJÄNSTER

1


PUBLICERAT

2019-03-18


SISTA ANSÖKNINGSDAG

2019-05-03


UPPDRAGSANSVARIG

Alexandra Borup


Ansök här

Filtyper som är godkända: doc, docx, dotx, dot, rtf, txt och pdf
CV*

Personligt brev*

Liknande tjänster


Kundservicemedarbetare till Berendsen, Torup
Hylte
2019-03-18