Team leader, Logent Customs Örje/ Hån


Om tjänsten


Inspireras du av möjlighet att påverka och skapa goda resultat? Är du utvecklingsinriktad med tullkunskap och söker en ny spännande utmaning i ett bolag som växer och du vågar tänka nytt? Ta chansen att söka rollen som Team leader för vår tullverksamhet i Hån/Örje!

Logent är ett Logistik- och Bemanningsföretag med verksamhet i Norge och Sverige och sysselsätter totalt 3000 personer. Logents tullverksamhet finns idag i Göteborg, Svinesund och Hån. Logents tullverksamhet är ett oberoende tullombud med specialisering inom alla operativa tullprocedurer och konsultering för djupare utredningar. Tillsammans med övriga affärsområden inom Logent erbjuder vi ofta helhetslösningar för våra kunder och ser kontinuerlig utveckling som en förutsättning för en bra och långsiktig kundrelation.

Som Team leader kommer du assistera kontorschef i ansvaret för kontorets verksamhet och medarbetare. Kontoret är i en spännande tillväxtfas med ökat antal affärer och nya kunder på väg in. Du leder och fördelar arbetet på kontoret, har kundkontakt och ansvarar för att rutiner och processer sätts på plats enligt ingångna avtal samt assisterar i försäljningsarbetet. Du får en bred roll där du både arbetar med strategiska frågor och ansvarar för att utveckla verksamheten med god lönsamhet och hög kvalitet samtidigt som du deltar i det dagliga operativa arbetet med tulldeklarationer och fakturering.

Som Team leader rapporterar du till Kontors/ områdeschef för Logent Customs gränsförtullningsverksamhet.


Din profil


Vi söker dig med flerårig erfarenhet av tullspedition samt är villig att ta nästa steg och utvecklas med nya arbetsuppgifter utöver tullspeditionen. Vi ser gärna att du har arbetat som tullombud, gräns- eller tullspeditör eller vid Tullverket är det meriterande. I ditt arbete är du resultatinriktad och gillar siffror och ekonomi, du drivs av hög kundnöjdhet och av att nå uppsatta mål och goda resultat. För att lyckas i rollen som Team leader hos oss är vi övertygade om att du är en målmedveten, trygg och stabil medarbetare med förmåga att tydliggöra mål och involvera och inspirera dina medarbetare.

Du har datavana och goda kunskaper i excel, vidare behärskar du svenska och engelska i både i tal och skrift. Har du erfarenhet av tullsystemet Emma är det meriterande.


Intresserad av tjänsten?


Vi erbjuder dig en rolig och utmanande roll i ett logistikbolag som växer. Du får duktiga medarbetare, många intressanta kunder och inte minst möjlighet att lära dig mer om logistik! Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev senast den 2 februari där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som kontorschef hos Logent.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth på Logent, tel. 070-722 77 59, marie-louise.baath@logent.se

Välkommen med din ansökan!


ORT

Årjäng

OMFATTNING

Tillsvidareanställning

ANTAL TJÄNSTER

1

PUBLICERAT

2020-07-30

SISTA ANSÖKNINGSDAG

2020-08-30

UPPDRAGSANSVARIG

Filip Norman


Ansök här


Ladda upp CV och personligt brev.
Filtyper som är godkända: doc, docx, dotx, dot, rtf, txt och pdf


CV*

Personligt brev*